Opravy a reklamácie podkladov pre fakturáciu

Možnosti reklamačného procesu:

1. Oprava podkladov pre fakturáciu v PDS: 

  • Reklamácia od dodávateľa
  • Oprava podkladov z PDS 
  • Oprava údajov celkovým stornom zo strany PDS

 2. Reklamácie v OKTE: 

  • Nesprístupnenie správy 
  • Sprístupnenie nekorektnej správy

Nasleduje popis 1. Oprava podkladov pre fakturáciu:

Oprava podkladov na fakturáciu vychádza ako podnet od dodávateľa (schéma Reklamácia od dodávateľa) alebo vychádza z opravy podkladov samotným prevádzkovateľom distribučnej spoločnosti (schéma Oprava podkladov z PDS). Špeciálnym prípadom opravy je storno podkladov pre fakturáciu - schéma Storno podkladov z PDS. V  schéme je farebne oranžovou farbou  vyznačené kedy OKTE vstupuje do procesu.  

 

Reklamácia od dodávateľa

Reklamácia od dodávateľa bude naďalej riešená priamo u PDS, správy, ktoré z reklamácie vyplývajú budú preposlané cez OKTE: 

Oprava podkladov z PDS 

 oprava z pds

 

Oprava údajov celkovým stornom zo strany PDS

 

V OKTE je možné reklamovať nesprístupnenie správy alebo jej nekorektnosť podľa nasledujúcich schém:

Nesprístupnenie správy

V tomto prípade OKTE kontaktuje PDS za účelom preverenia a následne o výsledku informuje dodávateľa, v prípade oprávnenosti požiadavky dodávateľovi správu sprístupní.

Nesprístupnenie správy

Sprístupnenie nekorektnej správy

V prípade, že dodávateľ správu obdrží, ale obsahuje nekorektné údaje, OKTE preverí zhodu údajov v reklamovanej správe s údajmi od PDS. Ak sa tieto údaje nezhodujú, OKTE následne sprístupní dodávateľovi korektnú správu.

Sprístupnenie nekorektnej správy